HER YENİ GÜN KENDİ HÜKMÜYLE DOĞAR
Hatice İntaç yazdı...

09 Şubat 2026 Pazartesi 08:30
Huzursuz bir geceden sonra, günün ilk ışıklarına açılan kapıdan süzüldü usulca ve yüreğimin hüznüne karıştı şarkı. Tevekkül esintileri doldu evin her köşesine sessizce. nasılsa doğan güne hükmüm geçmeyecekti bugün de. Eskiden de öyle olmuştu. Savaşlardan nefret etmiş barış dilemiştim. Oysa yaşadığımız coğrafya’da fasılalarla süren savaşların acı hatıraları ve bir türlü barışa ulaşamayan sonuçları; hele son günlerde adanın kuzeyinde yaşanan; nahoş kelimesinin yetersiz kaldığı; ada Türkünün hiç alışık olmadığı ve belki de hiç yaşamadığı çirkin olaylar doğan günleri karartmaktan öteye geçemiyor işte…Hele bireyler arasındaki kaosa varan duygu ve düşünce ayrılıkları!.. Her şeyin temelinde onlar gizli değil mi zaten?.. Toplumlar bireylerden oluştuğuna göre savaşlardan da daha öncelikli olan hususlar bunlar galiba.
Her insan bir kişiliğe sahiptir ve bu kişilik zaman zaman değişim gösterse de temelde değişmez. Hayat yolculuğumda yaşadıklarımla, şahit olduklarımla ve öğrendiklerimle bunu anladım sonunda. Bu yüzden de şarkının dediği gibi halden anlamalara boş verdim uzun zaman önce. Kimsenin kimseyi anlayacağı yok bu devirde. Bir fincan kahvenin kırk yıl değil kırk saniye bile hatırı sayılmıyor artık. Çıkar varsa ucunda belki bu hatırın süresi birkaç gün uzayabilir yoksa unut hatırı matırı; hatta sakın kendini iyilik yaptıklarından. Rahmetli babam hep derdi “Kime iyilik edersen ondan sakın kendini” diye. Yine de; bu dünyada insanlık adına umutlarımızı ayakta tutacak birkaç kişinin varlığına inanmak isterim.
*****
İnsani duyguların her gün biraz daha geriye itildiği, kültürel değerlerin asgariye indiği, “biz” değil, “ben” in öne çıkarıldığı bir çağda yaşıyoruz. Bireyciliğin doruklara ulaştığı böyle bir zamanda iyilik, vefa, sadakat vb. soyut kavramların acaba hayatımızda ne kadar yeri vardır? Bütün bunlar aslında göreceli kavramlar. Örneğin, iyilik diye düşündüğümüz ve uyguladığımız bir eylem kötü sonuçlar verebilir bazen. İyilik niçin yapılır? Karşılığını görmek için mi? kendimizi rahatlatmak için mi? Tanrı bilsin diye mi? Yaptığımız iyiliğin derecesini ölçüp biçen kim? Vicdanımız mı? Toplum mu? Tanrı mı? Kim için ne kadar iyiyiz? Acaba iyilik yapıp da bu dünyada veya –varsa-ötekinde hiçbir karşılık almayacağımızı bilseydik tavrımız ne olurdu? Bunların hepsi iyilik bulmak için iyilik yaptığımız sonucuna çıkarmıyor mu bizi? Peki, bunun daha da ilerisi, iyilik yapıp karşılığında kötülük bulmak olursa tavrımız ne olur? Ama karşılığını beklesek beklemesek, karşılığında kötülük görsek görmesek, yine de iyilik, ruhumuza pozitif enerji yükleyen, rahatlatan, huzur veren bir duygu ve davranış.
******
İnsan ruhunu ve kişiliğini çözebilmek gerçekten de zor zanaat. Hele içinde bin bir şeytanla dolaşanları… Öyle ikiyüzlü insanlar vardır ki gerçek yüzlerinin hangisi olduğunu kendileri bile bilmezler. İkiyüzlülüğün bir diğer adı sinsiliktir ki böyle bir kişiliğe sahip olanlardan uzak durmak gerekir çünkü hiç beklemediğiniz bir anda sizi sırtınızdan öyle bir vururlar ki uzun süre kendinize gelemez, şokları yaşarsınız. Bazı insanlar için de kalbi ağzında derler. Yani kalplerindekini çekinmeden, söylerler. Boşboğazlıkları dangalaklık boyutlarına kadar varan bu insanlar genelde zararsızdırlar. Onların içlerinde kötülük yoktur. Esas kokmamız gerekenler kendini belli etmeyen sinsiler, diğer bir deyişle “ Saman altından su yürütenler” dir. Onlar, güvene duyulması gereken saygıyı istismar etmekte ustadırlar. Çok masum, çok çaresiz görünürler. Merhamet duygularınızı körüklemekte adeta uzmandırlar. Sizinle konuşurken samimi görünürler ama içlerinden neler geçirdiklerini ve maksatlarını geç fark edersiniz. Bu kişiliği taşıyanlar, başkalarının kanı ile beslenmeyi alışkanlık haline getirmiş parazitlerdir. Kendi başlarına var olamazlar. Ancak başkalarına sığınarak ayakta durabilirler. Buna rağmen o kişileri içten içe kıskanmaktan, onlara kin beslemekten, tabiri caiz ise; onların ciğerini bulsalar yemekten de geri durmazlar. Gerçek kimlikleri anlaşılınca, onlardan daha korkunç bir düşman olamaz. Zayıflıklarını ve komplekslerini çözmüş olan insanlar artık onlar için zararlıdır. Bu yüzden onu yıpratmak; hatta yok etmek için ellerinden geleni yapmaktan zerre kadar kaçınmazlar. Onlarda ne bir sevgi kırıntısı ne de vefa duygusu vardır. İkiyüzlülük bilincinin yönetimindeki insandan gelebilecek zararlar hayal edemeyecek kadar çoktur.
Çünkü “Sevgi, vefa, sadakat vb. duygular; aşağılık duygusu ile ruhlarını satan ikiyüzlülerin asla bulamayacakları; bedenlerinin en karanlık yerine sıkıştırılmış ve üzeri kalın bir ziftle örtülmüş duygulardır ancak.”
Candan’dan Orta Doğu, Doğu Akdeniz ve Kıbrıs’ta bölgesel istikrar, iş birliği ve barış vurgusuCumhuriyet Meclisi’ni temsilen Avrupa Konseyi Parlamenter Asamblesi (AKPA) Genel Kurulu’na katılan Cumhuriyetçi Türk Partisi Milletvekili Armağan Candan, Orta Doğu, Doğu Akdeniz ve Kıbrıs’ta bölgesel istikrar, iş birliği ve barışın önemine vurgu yaptı.24 Haziran 2026 Çarşamba 18:50KIBRIS
Erdoğan: NATO zirvesinde Trump ile baş başa görüşme olacakTürkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, "Trump ile NATO zirvesinde baş başa görüşme büyük ihtimalle olacak." dedi. İki lider 7-8 Temmuz'da Ankara'da gerçekleştirilecek NATO zirvesinde bir araya gelecek.24 Haziran 2026 Çarşamba 18:48TÜRKİYE
Gazimağusa Belediyesi, son beş yılda 600’ü aşkın hayvanı kısırlaştırdıGazimağusa Belediyesi, son beş yılda 600’ü aşkın köpeği kısırlaştırdı, aynı süreçte 400 köpek rehabilitasyon sürecinden geçirildi ve 350 köpeğin de tedavisi yapıldı.24 Haziran 2026 Çarşamba 18:45KIBRIS
Tabipler Birliği: Uzmanlık eğitimi toplum yararını esas alacak şekilde düzenlenmeliTabipler Birliği, uzmanlık eğitiminin bilimsel, şeffaf ve bağımsız bir yapıda yürütülmesi gerektiğini belirterek, mevcut düzenlemelere karşı çıktı. Birlik, güçlü bir denetim mekanizması ve bağımsız kurul çağrısında bulundu.24 Haziran 2026 Çarşamba 17:54KIBRIS
Köpeğine işkence etti, tutuklandı!Gazimağusa’da köpeğine zincir parçasıyla vurarak işkence ettiği tespit edilen şahıs tutuklandı.24 Haziran 2026 Çarşamba 17:05GİRNE
KTAMS, Hukuk Dairesi’nde grev ve eylem uyarısı yaptıKıbrıs Türk Amme Memurları Sendikası (KTAMS), yetkilileri, Hukuk Dairesi’ndeki sorunlara ivedilikle çözüm üretmeye çağırdı, aksi takdirde her türlü yasal grev ve eylem hakkını kullanacaklarını bildirdi.24 Haziran 2026 Çarşamba 17:02KIBRIS
Hayvancılar Birliği’nden Tarım Bakanlığı’na Tepki: “Sorunlardan Kaçıyorlar”Hayvan Üreticileri ve Yetiştiricileri Birliği Başkanı Adil Onalt, Gönyeli Polis Karakolu önünde düzenlediği basın açıklamasında Tarım Bakanlığı’nı eleştirerek, sektörün sorunlarına karşı duyarsız kalındığını savundu.24 Haziran 2026 Çarşamba 16:52KIBRIS
Redif Ekinci: Bu hükümet süt beyazdır dese, toplum o sütte bir şey ararEkinci, kişisel verilerin korunmasının devletin temel sorumluluklarından biri olduğunu belirterek, adres, sağlık ve kimlik bilgilerinin sızmasının bireylerin güvenliğini doğrudan tehdit ettiğini ifade etti.24 Haziran 2026 Çarşamba 16:40KIBRIS
YSK, "karma oyda" değişiklik hazırlığı olmadığını açıkladıYüksek Seçim Kurulu (YSK), “karma oy” sisteminin değiştirilmesi, kolaylaştırılması veya sadeleştirilmesi yönünde hazırlık yapmadığını, bir öneri veya tavsiye sunmadığını duyurdu.24 Haziran 2026 Çarşamba 16:29KIBRIS
Hava sıcaklığı 38 dereceye kadar yükselecekMeteoroloji Dairesi, hava sıcaklığının 38 dereceye kadar yükseleceğini duyurdu.24 Haziran 2026 Çarşamba 16:02HAVA DURUMU
- Geri
- Ana Sayfa
- Normal Görünüm
- © 2014 Detay Kıbrıs











Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.