HATİCE İNTAÇ YAZDI...BİR KAHVE MOLASI
Hatice İntaç yazdı...Bir Kahve Molası

13 Mart 2026 Cuma 09:24
Bazı zamanlar vardır, söylenecek, yazacak çok şey vardır da hangisini seçeceğinize karar veremezsiniz. Bugün ben de bu durumdayım. Birikmiş o kadar olay ve konu var ki, içlerinden birini seçmekte zorlanıyorum. Bu da kafamı iyice karıştırıyor.Acaba yine memleket meselelerine mi girsem?.. Yok!.. Hayır!.. Bugün onlara dokunmak içimden gelmiyor. Esasen televizyon ekranları, radyolar, kısacası medya bıktırıncaya kadar ayni şeyleri gündem yapıyor. Onlara ekleyebileceğim yeni bir şey olmadıktan sonra aynilerini tekrarlamam abesle iştigalden öteye gitmez. Abesle iştigal!.. ( sözcüklerin ihanetine uğramak da var bazen) Tabii ki abes olan konular değil. Üstelik hepsi de çok önemli ama siyasilerin her konudaki beceriksizliği, basiretsizliği ve bencilliği yüzünden zaten toplum olarak yaşadığımız karmaşaya bir de baş ağrısını ekleyemem. Söylenmekten, yazılmaktan enflasyon sınırlarını aşmış, cıcığı çıkarılmış konuları tekrarlamamın gereği de yok zaten.
Her insanın sevdiği, hayat tarzı edindiği; konuşurken veya yazarken zorlanmadığı, su gibi akıp giden konular vardır ki kaleminiz, tuşlardaki parmaklarınız dur durak bilmez onları anlatırken. Bir de bakmışsınız ki sayfalar dolmuş. Ben de yazılarımda daha çok doğadan, güneşten, aydan, yıldızlardan, iklim olaylarından, çiçekten böcekten bahsettiğimi fark ettim. Evet!.. Doğa olayları anlaşılmaz biçimde beni çekiyor. Anlaşılmaz deyişime bakmayın, aslında tam da anlaşılır biçimde çekiyor. Hem de tutkunu yapacak kadar.. Sebebi de çocukluk ve ilk gençlik yıllarımı doğanın bağrında; hani derler ya tam da göbeğinde geçirmiş olmamdan kaynaklanıyor. Baf Kasabası’nın “Aşağı bahçeler” diye bilinen denize komşu, yeşillikler içinde bir bölgede doğup büyüdüm. İnsanlar kadar hayvanları, bitkileri sevmeyi, onlarla hasır neşir olmayı öğrendim. Sonra İstanbul girdi hayatıma. Hani o meftunu olduğum şehir!..
Dünyanın en güzel doğasını sinesinde barındıran; şiirlere, şarkılara ilham olmuş bu şehirde uzun yıllar yaşamak doğaya olan tutkunluğumu daha da artırdı. Öğretmenlik yıllarımın buna katkısını da yabana atmıyorum. Yıllarca öğrencilerime dünyayı, güneşi, yıldızları, dağları, denizleri, iklim olaylarını anlattım. Bu yüzden doğaya olan bağlılığımı çok görmüyorum. Çok sevdiğim insanlara bağlılığım kadar bağlıyım ona da.. Doğa kadar, hatta ondan daha da çok bir de insan ilişkileri ve insani değerler konusu var ilgi alanımda. Hazır yeri gelmişken biraz da ondan bahsedelim
İNSAN!.. Hayatımızın en önemli unsuru olan ve ona olan bitmeyen yolculuğumuz!. Yaşadığımız sürece tanıdığımız; bazıları hâlâ hayatımızda olan, bazılarıysa gerilerde kalmış insanlar!.. İz bırakanlar, bırakmayanlar!.. Kimini riyasız dostluğu ve vefasıyla; kimini hainliği ve nankörlüğü ile hatırladıklarımız..
*****
Toplu halde yaşıyoruz ve muhakkak ki insanların birbirleriyle olan münasebetlerinin çok önemli yeri var hayatımızda. Fakat ne acıdır ki, kültürümüzde de önemli yeri olan bu değerler gün geçtikçe bozuluyor, yozlaşıyor, çürüyor. Eski dostlar, akrabalar bile artık düğünlerde, cenazelerde, veya lokantalarda tesadüfen karşılaşıyorlar. Konuşmaları, sözüm ona sohbetleri, beylik birkaç cümleden öteye geçmiyor, devamı olmuyor, orada kalıyor. Ne acıdır ki insan olmanın gereği olan değerlerimizi büyük ölçüde yitirdik de bunun farkında bile değiliz. Bu yüzden kalabalıklar arasında bile yalnızlaşıyoruz. Nerede şimdi o kederlerimizi, sevinçlerimizi en gizli sırlarımızı paylaştığımız, ihtiyacımız olduğunda yanımızda olan, zor durumlarımızda bizi savunan, varlıklarıyla güç veren, hayatı güzelleştiren dostlarımız, arkadaşlarımız, akrabalarımız?..
Sağladığı kolaylıkları inkâr etmesek de ne yazık ki gelişen teknoloji bu duruma gelmemizin en büyük müsebbibi. Kabul etmemiz gerekiyor ki sanal ortam yerinde kullanıldığı zaman her ne kadar yarar sağlasa da bağımlılık derecesine vardırıldığında- ki genelde öyle oluyor- insani ilişkileri negatif yönde etkiliyor. Buna bir de televizyon dizilerini eklersek durum daha da vahimleşiyor. Eğitici programlar, belgeseller yerine; seyrederken senaryosu hangi kalemden, hangi cadı kazanı yürekten çıktı diye merak ettiğim akıl almaz entrikalarla dolu diziler ne yazık ki bizi ekranlara mahkûm ediyor. Yetkili kurumlar buna nasıl izin veriyorlar diye şaşırıyorum. Fakat bunu anlamak o kadar da zor değil. Büyük güçler,başka şeyleri unutturmak, kendi isteklerini, projelerini daha rahat gerçekleştirmek için bu tip yayınlarla bizi uyuşturuyorlar, uyutuyorlar ve zamanımızı da israf ettiriyorlar işte!.. Oysa bilgisayar ve televizyon ekranlarına mahkûm olmadan önce, şimdilerde unuttuğumuz güzel alışkanlığımız, adetlerimiz vardı bizim. Bir arkadaşımızla, komşumuzla karşılıklı içilecek birer kahve eşliğinde sohbet etmek gibi...
Candan’dan Orta Doğu, Doğu Akdeniz ve Kıbrıs’ta bölgesel istikrar, iş birliği ve barış vurgusuCumhuriyet Meclisi’ni temsilen Avrupa Konseyi Parlamenter Asamblesi (AKPA) Genel Kurulu’na katılan Cumhuriyetçi Türk Partisi Milletvekili Armağan Candan, Orta Doğu, Doğu Akdeniz ve Kıbrıs’ta bölgesel istikrar, iş birliği ve barışın önemine vurgu yaptı.24 Haziran 2026 Çarşamba 18:50KIBRIS
Erdoğan: NATO zirvesinde Trump ile baş başa görüşme olacakTürkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, "Trump ile NATO zirvesinde baş başa görüşme büyük ihtimalle olacak." dedi. İki lider 7-8 Temmuz'da Ankara'da gerçekleştirilecek NATO zirvesinde bir araya gelecek.24 Haziran 2026 Çarşamba 18:48TÜRKİYE
Gazimağusa Belediyesi, son beş yılda 600’ü aşkın hayvanı kısırlaştırdıGazimağusa Belediyesi, son beş yılda 600’ü aşkın köpeği kısırlaştırdı, aynı süreçte 400 köpek rehabilitasyon sürecinden geçirildi ve 350 köpeğin de tedavisi yapıldı.24 Haziran 2026 Çarşamba 18:45KIBRIS
Tabipler Birliği: Uzmanlık eğitimi toplum yararını esas alacak şekilde düzenlenmeliTabipler Birliği, uzmanlık eğitiminin bilimsel, şeffaf ve bağımsız bir yapıda yürütülmesi gerektiğini belirterek, mevcut düzenlemelere karşı çıktı. Birlik, güçlü bir denetim mekanizması ve bağımsız kurul çağrısında bulundu.24 Haziran 2026 Çarşamba 17:54KIBRIS
Köpeğine işkence etti, tutuklandı!Gazimağusa’da köpeğine zincir parçasıyla vurarak işkence ettiği tespit edilen şahıs tutuklandı.24 Haziran 2026 Çarşamba 17:05GİRNE
KTAMS, Hukuk Dairesi’nde grev ve eylem uyarısı yaptıKıbrıs Türk Amme Memurları Sendikası (KTAMS), yetkilileri, Hukuk Dairesi’ndeki sorunlara ivedilikle çözüm üretmeye çağırdı, aksi takdirde her türlü yasal grev ve eylem hakkını kullanacaklarını bildirdi.24 Haziran 2026 Çarşamba 17:02KIBRIS
Hayvancılar Birliği’nden Tarım Bakanlığı’na Tepki: “Sorunlardan Kaçıyorlar”Hayvan Üreticileri ve Yetiştiricileri Birliği Başkanı Adil Onalt, Gönyeli Polis Karakolu önünde düzenlediği basın açıklamasında Tarım Bakanlığı’nı eleştirerek, sektörün sorunlarına karşı duyarsız kalındığını savundu.24 Haziran 2026 Çarşamba 16:52KIBRIS
Redif Ekinci: Bu hükümet süt beyazdır dese, toplum o sütte bir şey ararEkinci, kişisel verilerin korunmasının devletin temel sorumluluklarından biri olduğunu belirterek, adres, sağlık ve kimlik bilgilerinin sızmasının bireylerin güvenliğini doğrudan tehdit ettiğini ifade etti.24 Haziran 2026 Çarşamba 16:40KIBRIS
YSK, "karma oyda" değişiklik hazırlığı olmadığını açıkladıYüksek Seçim Kurulu (YSK), “karma oy” sisteminin değiştirilmesi, kolaylaştırılması veya sadeleştirilmesi yönünde hazırlık yapmadığını, bir öneri veya tavsiye sunmadığını duyurdu.24 Haziran 2026 Çarşamba 16:29KIBRIS
Hava sıcaklığı 38 dereceye kadar yükselecekMeteoroloji Dairesi, hava sıcaklığının 38 dereceye kadar yükseleceğini duyurdu.24 Haziran 2026 Çarşamba 16:02HAVA DURUMU
- Geri
- Ana Sayfa
- Normal Görünüm
- © 2014 Detay Kıbrıs











Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.