GAZİMAĞUSA BELEDİYESİ İLE ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI ARASINDA İŞ BİRLİĞİ PROTOKOLÜ
Kıbrıs Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği (KTMMOB) Elektrik Mühendisleri Odası ile Gazimağusa Belediyesi arasında iş birliği protokolü imzalandı.

05 Aralık 2024 Perşembe 13:50
Gazimağusa Belediyesi Bora Atun Toplantı Salonu’nda gerçekleştirilen protokol töreninde, KTMMOB Elektrik Mühendisleri Odası Başkanı Prof. Dr. Mehmet Toycan ile Gazimağusa Belediye Başkanı Dr. Süleyman Uluçay karşılıklı mutabakat ile iş birliği protokolüne imza koydu.
İş birliği protokolü imza töreninde Gazimağusa Belediye Meclis Üyesi Hüseyin Aranır ile Elektrik Mühendisleri Odası Yazmanı İbrahim Aysal ve Oda Saymanı Buğra Gazioğlu hazır bulundu.
Protokol, iki kurumun yapacağı iş birliği ile bağımsız ve/veya birlikte düzenleyecekleri proje, eğitim, panel, çalıştay, organizasyon, seminer, konferans ve sair etkinliklerde birbirlerine karşılıklı olarak destek olup katkıda bulunmanın yanı sıra Oda ile Belediye ortak iş birliği ile Mağusa şehrinin elektrik ve enerji hizmetlerinde sürdürülebilir gelişimine destek olmayı ve katkıda bulunmayı amaçlıyor.
BAŞKAN ULUÇAY: GAZİMAĞUSA BELEDİYESİ’NİN ENERJİ POLİTİKALARINI SAĞLAM BİR TEMELE OTURTMAYI HEDEFLİYORUZ
Gazimağusa Belediye Başkanı Dr. Süleyman Uluçay yaptığı açıklamada, Kıbrıs Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Elektrik Mühendisleri Odası ile bugün yapılan protokol ile Gazimağusa Belediyesi’nin enerji ile ilgili politikalarının sağlam bir temele oturtulmasının hedeflendiğini kaydetti. Ülkede en saygın kuruluşlardan birisi olan KTMMOB ile EMO’nın katkıları ile bu konuda bir ön çalışma yapıp Gazimağusa Belediyesi’nin enerji politikalarının belirlenmesi hedefinde olduklarını belirten Başkan Uluçay, EMO Yönetim Kurulu Üyeleri’ne teşekkür ederek başarılı bir iş birliği ve çalışmanın yürütüleceğinden şüphe duymadığını ifade etti.
EMO BAŞKANI TOYCAN: ÇIKACAK OLAN SONUÇLAR ÖZELDE GAZİMAĞUSA’YA GENELDE ÜLKEMİZE ÖRNEK VE HAYIRLI OLACAKTIR
Elektrik Mühendisleri Odası Başkanı Prof. Dr. Mehmet Toycan da açıklamasında, kamu niteliği taşıyan bir meslek örgütü olmakla bilinen Elektrik Mühendisleri Odası olarak topluma katkı yapabilecek her projeye ellerinden gelen tüm teknik katkıyı yapmaya hazır olduklarını belirtti. Ülkede ikinci büyük belediye olan Gazimağusa Belediyesi’nin önemine vurgu yapan Toycan, istişareler sonucunda birçok farklı enerji projesi politikasına yön verme konusunda fikir birliğine varıldığını ve bu yönde bir iş birliği protokolüne bugün imza konulduğunu kaydetti. Hassasiyet nedeni ile Başkan Uluçay’a ve Gazimağusa Belediyesi’ne teşekkür eden Toycan, sonuçların özelde Gazimağusa’ya, genelde ülkeye örnek ve hayırlı olunacağına emin olunmasını istedi.
ELEKTRİK ENERJİSİNİN ÇEŞİTLİ KULLANIM ALANLARI HUSUSUNDA PROJELER VE ÇALIŞMALAR YÜRÜTÜLECEK
İş birliğinin hedeflendiği protokol, çeşitli kullanım alanlarında kullanımı olan elektrik enerjisini Gazimağusa’da sürdürülebilir projeler ve çalışmalarla geliştirmeyi kapsıyor.
Protokol, Belediyeye ait binaların enerji tüketimlerinin analiz edilmesi ve enerji tasarrufu sağlayacak çözümler geliştirilmesi hususunda teknik danışmanlık hizmeti sağlamak, şehir genelindeki tarihi mekân, cadde ve park aydınlatmalarında enerji tasarruflu teknolojilerin yaygınlaştırılması hususları ile akıllı aydınlatma sistemleri ile enerji tüketiminin izlenmesi ve yönetimi konularında teknik danışmanlık hizmeti sağlamak, Oda ve Belediye ortak çalışmaları ile enerjinin etkin kullanımı ile karbon salınımını azaltmaya yönelik farkındalık kampanyaları düzenlemek, ortak tanıtım materyalleri oluşturmak, elektrikli araçların kullanımına yönelik altyapı ve sarj istasyonları kurulumları hususlarında ortak teknik çalışmalarda bulunmak, engelli bireylerin elektrikli araç şarj istasyonları ve/veya akıllı şehir uygulamalarına daha kolay erişimini sağlayacak altyapı projeleri geliştirmek, olası doğal afetlerde (fırtına, sel, deprem) enerji arz güvenliğini sağlamak için belediye yetkisi dahilindeki alanlarda acil durum planlarının oluşturulması kapsamında ortak çalışmalarda bulunmak, yurt dışı kaynaklı fonlardan yararlanmak için ortak proje başvuruları hazırlamak, sürdürülebilir enerji ile ilgili şehir altyapısı ve akıllı şehir uygulamaları gibi konularda ortak çalışmalarda bulunmak, şehir için yenilikçi çözümler üretmek amacıyla öğrenciler ve mühendisler arasında yarışmalar düzenlenmek, Belediye ile enerji tüketimine ek olarak altyapı ve trafik yoğunluğu gibi verilerin analizine dayalı projeler geliştirilmek, park ve bahçelerde güneş enerjisiyle çalışan aydınlatma sistemlerinin uygulanması ve/veya enerji depolama çözümleri ile parkların daha verimli enerji kullanımı sağlanmasına yönelik teknik değerlendirme yapmak, hususlarında yürütülecek çalışmaları kapsıyor.
UBP'nin belediye başkan adayları açıklandıÜstel mevcut belediye başkanlarının büyük bölümüyle yola devam edeceklerini, Lapta-Alsancak-Çamlıbel Belediye Başkan adayı olarak ise İbrahim Erbildim'i açıkladı.25 Haziran 2026 Perşembe 17:16KIBRIS
3'üncülük kavgası büyüyor.. Canım benim, Kıbrıslı Rum fanatiklerin sözcülüğünü yapmaktan vazgeçArıklı'nın daha önce Kemal Baykallı'ya hitaben kullandığı "Canım benim" ifadesine aynı üslupla karşılık veren Çeler, "Canım benim, Kıbrıslı Rum fanatiklerin sözcülüğünü yapmaktan vazgeç de kendi toplumunun çıkarlarına odaklan." ifadelerini kullandı.25 Haziran 2026 Perşembe 16:45KIBRIS
Candan’dan Orta Doğu, Doğu Akdeniz ve Kıbrıs’ta bölgesel istikrar, iş birliği ve barış vurgusuCumhuriyet Meclisi’ni temsilen Avrupa Konseyi Parlamenter Asamblesi (AKPA) Genel Kurulu’na katılan Cumhuriyetçi Türk Partisi Milletvekili Armağan Candan, Orta Doğu, Doğu Akdeniz ve Kıbrıs’ta bölgesel istikrar, iş birliği ve barışın önemine vurgu yaptı.24 Haziran 2026 Çarşamba 18:50KIBRIS
Erdoğan: NATO zirvesinde Trump ile baş başa görüşme olacakTürkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, "Trump ile NATO zirvesinde baş başa görüşme büyük ihtimalle olacak." dedi. İki lider 7-8 Temmuz'da Ankara'da gerçekleştirilecek NATO zirvesinde bir araya gelecek.24 Haziran 2026 Çarşamba 18:48TÜRKİYE
Gazimağusa Belediyesi, son beş yılda 600’ü aşkın hayvanı kısırlaştırdıGazimağusa Belediyesi, son beş yılda 600’ü aşkın köpeği kısırlaştırdı, aynı süreçte 400 köpek rehabilitasyon sürecinden geçirildi ve 350 köpeğin de tedavisi yapıldı.24 Haziran 2026 Çarşamba 18:45KIBRIS
Tabipler Birliği: Uzmanlık eğitimi toplum yararını esas alacak şekilde düzenlenmeliTabipler Birliği, uzmanlık eğitiminin bilimsel, şeffaf ve bağımsız bir yapıda yürütülmesi gerektiğini belirterek, mevcut düzenlemelere karşı çıktı. Birlik, güçlü bir denetim mekanizması ve bağımsız kurul çağrısında bulundu.24 Haziran 2026 Çarşamba 17:54KIBRIS
Köpeğine işkence etti, tutuklandı!Gazimağusa’da köpeğine zincir parçasıyla vurarak işkence ettiği tespit edilen şahıs tutuklandı.24 Haziran 2026 Çarşamba 17:05GİRNE
KTAMS, Hukuk Dairesi’nde grev ve eylem uyarısı yaptıKıbrıs Türk Amme Memurları Sendikası (KTAMS), yetkilileri, Hukuk Dairesi’ndeki sorunlara ivedilikle çözüm üretmeye çağırdı, aksi takdirde her türlü yasal grev ve eylem hakkını kullanacaklarını bildirdi.24 Haziran 2026 Çarşamba 17:02KIBRIS
Hayvancılar Birliği’nden Tarım Bakanlığı’na Tepki: “Sorunlardan Kaçıyorlar”Hayvan Üreticileri ve Yetiştiricileri Birliği Başkanı Adil Onalt, Gönyeli Polis Karakolu önünde düzenlediği basın açıklamasında Tarım Bakanlığı’nı eleştirerek, sektörün sorunlarına karşı duyarsız kalındığını savundu.24 Haziran 2026 Çarşamba 16:52KIBRIS
Redif Ekinci: Bu hükümet süt beyazdır dese, toplum o sütte bir şey ararEkinci, kişisel verilerin korunmasının devletin temel sorumluluklarından biri olduğunu belirterek, adres, sağlık ve kimlik bilgilerinin sızmasının bireylerin güvenliğini doğrudan tehdit ettiğini ifade etti.24 Haziran 2026 Çarşamba 16:40KIBRIS
- Geri
- Ana Sayfa
- Normal Görünüm
- © 2014 Detay Kıbrıs











Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.