19 Kasım 2018
  • Lefkoşa13°C
  • Mağusa13°C
  • Girne16°C
  • Güzelyurt12°C
  • İskele13°C
  • İstanbul16°C
  • Ankara7°C

MEDYA ETİK KURULU'NDAN 2 GAZETEYE UYARI

Medya Etik Kurulu'ndan 2 Gazeteye Uyarı

19 Şubat 2014 Çarşamba 12:20

Medya Etik KuruluMedya Etik Kurulu, yapılan şikâyetleri değerlendirerek bir dizi yeni kararlar aldı. Kurul tarafından bugün yapılan açıklamada, iki gazeteyle bir gazetecinin uyarıldığı, bir şikâyetin de yersiz bulunduğu bildirildi.

Medya Etik Kurulu, Kuzey Kıbrıs Postası gazetesinin 21 Ocak tarihli manşet haberinde kullandığı ifadenin “homofobik” olduğuna ilişkin olarak şikâyetler üzerine Genel Yayın Yönetmeni Rasıh Reşat’tan cevap talep edildiğini, konuya ilişkin inceleme yapıldığını ve sonuçta haberin içeriğinde olmamakla beraber, gazete manşetinin nefret söylemi içerdiğinin saptandığını belirtti. Açıklamada şöyle denildi:

“Kurulumuz, konuyla ilgili haber metni içinde “homofobik” bir yaklaşım ya da nefret söylemi tespit etmemiştir. Yalnızca kullanılan başlığın ‘homofobik’ çağrışım içerdiği kanaatine ulaşmıştır. Medya kuruluşlarının, eleştirmek niyetiyle de olsa, yanlış bir ifadeyi tekrar ederek çoğaltmamaları gerektiğine inanıyoruz. Medya Etik Kurulu, Kuzey Kıbrıs Postası gazetesini uyarma ve bu tür konularda daha duyarlı olmaya davet etme kararı almıştır.”

“HABERAL KIBRISLI GAZETESİNE UYARI”

Girne Üniversitesi’nin Kurul’a gönderdiği şikâyeti de inceleyen Medya Etik Kurulu,  “Haberal Kıbrıslı” gazetesinde 13 Ocak tarihinde Emre Diner imzasıyla yayımlanan haberde kullanılan, “Eğitim camiasında adını şaibelerle duyuran sözde Girne Üniversitesi” ibaresinin eleştiri sınırlarını aştığı, haberde yer alan iddiaların somut kanıtlara dayanmadığı; haberin, kim oldukları belli olmayan “akademik çevreler”e atfen yapıldığı, bu nedenlerle haberde etik ihlâller saptandığını belirterek, gazeteyi ve haberi yazan Emre Diner’i uyardı.

Kurul açıklamasında şöyle denildi:

“Her konuda olduğu gibi, üniversitelerimizle ilgili iddiaların da gazeteci meslektaşlarımızca iyice araştırılmadan ve somut delillere dayandırılmadan haber yapılmaması gerektiği düşüncesindeyiz.  Söz konusu haberde Girne Üniversitesi’ne yönelik iddialar öne sürülürken, bir başka eğitim kurumumuzun adının ön plana çıkarılması da haberin objektifliğine ve güvenilirliğine gölge düşürmektedir. Haberde, suçlamalara konu olan Girne Üniversitesi’nden görüş alınmamış, görüş alınmaya çalışıldığına ilişkin bir izlenim edinilmemiştir.”

“KUZEY KIBRIS POSTASI GAZETESİNİN ŞİKÂYETİ YERSİZ BULUNDU”

Medya Etik Kurulu, Kuzey Kıbrıs Postası gazetesi sahibi Polat Alper’in Kanal Sim televizyonu ile Sami Özuslu hakkındaki şikâyetinin yersiz bulunduğunu açıklarken, Sami Özuslu’ya da, eleştiri üslubunda daha özenli davranması tavsiyesinde bulunulduğunu belirtti.

Kurul açıklamasında şu görüşlere yer verildi:

“Şikâyete konu olan televizyon programını izleyen Kurul üyeleri, program sunucusu Sami Özuslu’nun üslubunda yer yer aşırılıklar saptamakla birlikte, hakaret unsuruna rastlanmadığı kanaatine ulaşmıştır. Kurulumuz, ‘Kuzey Kıbrıs Postası’nın şikâyetini, hakaret açısından yersiz bulmuş; şikâyete konu olan program sunucusu Sami Özuslu’ya ise, eleştiri üslubunda daha özenli davranma tavsiyesinde bulunmuştur.”

Medya Etik Kurulu’nun aldığı kararların tam metnine www.medyaetikkurulu.org  sitesinden ulaşılabiliyor.

Yorumlar
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
SON DAKİKA